Het begin...




Welkom. De naam Borduurmeisje komt van mijn handwerkblog, Borduurmeisje genaamd, dus de naam van deze blog was makkelijk gekozen.

Hoe ben ik begonnen? Eerst en vooral nog niet zo lang geleden, ik heb dit weekend mijn eerste tochten gewandeld en vond het zeer aangenaam.

Maar dus het begin. Ik ben heel wat kilo's te zwaar en alhoewel ik een fitness abonnement heb (dat binnenkort de deur uit zal gaan) hou ik echt niet van sporten. Fitness werkt me op mijn zenuwen, het stinkt er naar zweet, je ziet elke dag dezelfde muur, dezelfde toestellen,... Helemaal niks voor mij. 

Heel wat jaren geleden ging ik met mijn ouders mee naar georganiseerde wandelingen. Zij waren lid van de Padstappers en af en toe ging ik dus mee. De Gordel (zoals het vroeger heette) deden we ook vaak en ik moet toegeven dat ik dit wel leuk vond. Je ziet telkens een andere omgeving, de ene keer ga je door bossen en velden, de andere keer het vlakke van een stad. Dus besloot ik om te gaan wandelen.

Vorige week zondag ben ik online beginnen zoeken naar meer informatie en kwam op Walking Belgium terecht, het vroegere Aktivia en daar vond ik al een aantal wandelingen. Daar maakte ik ook de keuze om mij aan te sluiten bij een wandelclub. Ik wou een club die nog redelijk in de buurt lag, maar waar ook geen verplichtingen aan vast zaten. Ik wil kunnen wandelen waar ik wil wandelen, geen vast gesteld aantal km hoeven te wandelen en op mijn eigen tempo de tocht uit zetten.

Hierdoor kwam ik uit op de website van de Reigerstappers in Lovendegem/Vinderhoute. Die zondag was hun kastelentocht in Vinderhoute maar daar was ik al te laat voor om te starten. Aangezien ik een hoop vragen had heb ik een mailtje verzonden naar de voorzitter en maandag kreeg ik een telefoontje met heel veel uitleg en meer vragen die ik had werden beantwoord. Dezelfde dag besloot ik nog om lid te worden en op woensdag bracht André mijn boekje en lidkaart samen met en clubblad naar huis.

Nu was het nog afwachten tot zaterdag voor de eerste tocht :) Ik had de Marching die André meegebracht had al goed uitgeplozen en natuurlijk ook op de Wandelkalender gekeken welke tochten er dit weekend waren. Maar meer daarover in een volgend berichtje...

Wat is nu mijn bedoeling met deze blog? Eerst en vooral voor mezelf, zodat ik kan volgen waar ik gewandeld heb, hoeveel km ik afgelegd heb en om een soort van wandeldagboek bij te houden. Anderzijds om anderen te vertellen over de tochten die ik afgelegd heb. Tevens wil ik ook geocaching (een andere van mijn hobbies) hier op bij houden. 

Ik hoop dat ik jullie hiermee kan inspireren en hopelijk tot op een wandeling.

Babs


1 opmerking:

  1. Wat leuk! Ik kijk uit naar je verhalen en de caches die je gevonden hebt. Wij zijn ook fervente geocachers 😉

    BeantwoordenVerwijderen