12e Wandeltocht IPA België




Gisteren goot het water en dus besloot ik om niet te gaan wandelen, maar vandaag zag het er al een heel stuk beter uit, dus vandaag de wandelschoenen aan en een paar km van mijn deur gaan wandelen bij IPA België in Sint-Denijs-Westrem. Eenmaal daar aangekomen was de startzaal op dezelfde plaats als de Stropkestocht van de Florastappers van een paar wandelingen geleden, dus vreesde ik ervoor dat we dezelfde wandeling als toen zouden doen. Het eerste stukje van de wandeling bleek het einde van de Stropkestocht te zijn, maar gelukkig overlapten ze elkaar niet te heel lang.

Er was blijkbaar ook Parklife of zo iets in het Parkbos en de wandelingen overlapten elkaar. Ik vermoed dat hier ook een aantal vandalen aan het werk waren. Verschillende pijlen op kruisingen waren gewoon op 1 zelfde punt gericht of terug gedraaid naar de richting van waar we kwamen, bordjes met de splitsingen waren gewoon volledig verdwenen en tijdens de wandeling zelf (er was ook een wandeling van Parklife ingericht) werden we soms kordaat weg gejaagd van publieke banken door medewerkers van Parklife. Ik mocht zelfs niet eens gaan zitten (op de permanente banken van het parkbos) om mijn schoenen te wisselen.

Toen ik op het einde een medewerker sprak van IPA zaten zij er ook heel erg verveeld mee. Door omstandigheden was er maar 1 persoon die het parcours kon controleren en dingen terug herstellen en ik was niet de enige die verkeerde wegen gevolgd had door de gesaboteerde pijlen. 

Er was keuze uit 3 afstanden: 6,12 en 20. Omdat ik vorige week de 10 km had uitgestapt besloot ik vandaag om de 12 km te proberen. 


Het gemeenteplein van Sint-Denijs-Westrem samen met het gemeentehuis en de Sint-Dionysiuskerk. Je mocht er vandaag niet parkeren door een oldtimer happening.




Elfenbankjes


Dit stuk was dus hetzelfde als de Stropkestocht, maar in de andere richting waardoor je wel andere dingen opmerkt. En natuurlijk een paar weken later en waar de herfst lijkt begonnen te zijn.





En hier eindigt hetzelfde stuk. De vorige keer kwam ik de straat aan de rechterkant en sloeg ik links af, nu gaan we rechtdoor.



Een galappel van een eikenbladwesp. Deze was redelijk groot, bijna een duimtop dik.







Deze besjes zijn heel erg leuk om mee te bloemschikken.





Deze zagen we alleen maar uit de verte.




Van kleine paadjes naar verharde wegen en terug...



Zou de rustpost er snel zijn?


Jammer genoeg nog een heel eind tot de rustpost, maar dan is daar het lang verwachte papier: rustpost!!!


In het hinkelen of twister spelen had ik niet echt zin, gewoon even naar het toilet en een drankje.


Nog niet eens aan de helft...





Een hele familie eenden, eentje er van was zichzelf aan het wassen en dook steeds kopje onder dus ik bleef enkele minuten staan om te kijken.





Een kruidentuintje, gemaakt voor en door de wijk.




Niet regenen aub!


Ook hier weer vanalles aan de eikenbladeren.


Mobiele fruitpers. Dit was iets van Parklife, dus niet echt dichterbij gaan kijken.


En alhoewel het hierna nog een heel eind was, door het Parkbos en zo, heb ik hier geen foto's meer van. Mijn gsm met nog 22% batterij, normaal gezien genoeg voor een paar uur besloot ineens dat het genoeg geweest was. Ik moet echt mijn fototoestel terug aan de praat krijgen.

De laatste kilometers heb ik me echt verder gesleurd. Ik had voor alle zekerheid ook mijn oude sportschoenen bij omdat ik de wandelschoenen nog altijd aan het inwandelen ben maar ook dit mocht niet meer baten. De onderkant van mijn voeten deden zeer en met elke stap deden ze nog meer zeer. Net toen ik dacht dat ik echt niet meer kon zag het gemeenteplein terug opduiken dus nog eventjes doorgezet. 

De moraal van het verhaal? Denk niet omdat je 1 keer de 10 km volbracht hebt dat je ook meteen de 12 km kan doen. Ik denk dat ik de volgende wandelingen weer een stukje gas terug neem en voor kleinere wandelingen ga gaan. Ik mag ook niet vergeten dat dit ik eigenlijk pas mijn 9de wandeling was.

12e Wandeltocht IPA België
IPA België
Tocht gekozen: 12 km

Totaal aantal km: 71,3

1 opmerking: