3e Mosselfeestenwandeling Philippine


Vandaag beslist om voor ik naar het ziekenhuis ging om mama te bezoeken terug even te gaan wandelen. (Ik moet blijven wandelen van haar, zelfs al is ze net geopereerd en het is pas bezoekuur om 14u) Dus vroeg uit bed en even over de Nederlandse grens naar Philippine. Daar waren de 3e Mosselfeestenwandelingen.

Je kon kiezen uit 4 km; 7 km verhard, 7 km natuur, 10 km, 14 km en 21 km. De 7 had geen rustpost, de 10 had er 1 en aangezien ik de 9 vorige week al met succes had uitgewandeld besloot ik om de 10 te doen.




Vol goede moed begonnen en even na de start al een splitsing.


1505 - 1970 Ter herinnering aan de zelfstandige gemeente Philippine.



Hierna ging het door een hele hoop weide, een heel erg groot stuk dat ons erdoor liet slingeren.


Een uienveld met uitleg over de teelt, geschiedenis en hoe te schillen zonder tranen om dan uiteindelijk aan te komen bij mosselen en maatjes...


Even verharde wegen.


In de verte kon je de rookpluimen van de industrie zien.


Sint janskruid als ik me goed herinner...



Lissedodde


Na de splitsing. Voor die bomen moesten we uitkomen, dus nog even te gaan.


Een goed gevulde beek, jammer genoeg zijn door de warmte denk ik een aantal vissen gestorven. Er lagen er heel wat op hun zij dood.






Dovenetel met zijn prachtige roos-paarse bloemetjes.


Overal waar je liep kon je ver kijken.



De bekkens die heel droog stonden.





Met deze dame heb ik een tijdje gewandeld en gebabbeld, maar jammer genoeg ging ze te snel voor mij. Ik ben haar nog een paar keer later tegen gekomen op splitsingen en aan het einde.



Bijna aan de rustpost...







En op  een paar km van de eindmeet heb ik moeten opgeven. Ik heb mijn enkel (degene die ik vorig jaar gebroken heb) omgeslagen. Ik had nog een stuk geprobeerd om door te wandelen, maar het werd alsmaar lastiger en lastiger en ik wou hem niet volledig overbelasten. Het deed niet zo erg pijn dat ik het moest uitschreeuwen, maar de druk begon te zwaar te worden, dus het leek me beter om te stoppen. Ik heb me aan de kant gezet en het noodnummer gebeld. Vandaar zijn ze me komen halen en hebben ze me op de markt (ongeveer 500 meter van de eindmeet) afgezet zodat ik toch nog mosselen kon gaan eten in één van de restaurants.




De grootste mosselpot ter wereld.


Zeg nu zelf, mosselfeesten zonder mosselen te gaan eten dat kan toch niet?



Mocht dit een echte mossel zijn dan heb je genoeg eten voor 20 man.


Het stuk dat ik gedaan heb was een hele mooie wandeling, ik heb er spijt van dat ik ze niet volledig uitgelopen heb maar gezondheid gaat voor en met pijn door wandelen om een blessure die langer duurt om te te herstellen dan bij het opgeven is het ook niet waard. Hopelijk volgend jaar meer geluk.

3de Mosselfeestenwandeling Philippine
De Trekvogels Boekhoute
Tocht gekozen: 10 km
Opgegeven na 7 km

Totaal aantal km: 49,300




1 opmerking: