Midweekse Zomertocht Vlierzele



Deze namiddag reed ik voor ik naar mama ging eerst naar Vlierzele voor een midweek tocht. Een tocht van 6 km gekozen, maar amai, wandelen met 28 graden is geen pretje. Halverwege zat ik al zonder water (1 liter is duidelijk niet voldoende) en jammer genoeg geen rustpost om even bij te tanken. Maar toch maar weer lekker gewandeld. Het maakt mijn gedachten wat vrij aangezien bij mama maandag borstkanker is vastgesteld en ze vrijdag onder het mes moet. Wandelen maakt me rustig merk ik.

Om de hoek al meteen een kapelletje...



De wandeling ging langs veel velden en boerenwegen, af en toe eens uit de kant springen voor een aankomende tractor.


Hier had ik dit echt niet verwacht, een serieuze wijngaard met allemaal blauwe druiven. Het waren serieus grote trossen.




Een prachtig zicht...


Deze kapelletjes en beeldjes voor een of andere Nicolaas (sorry ik ken al die namen niet en het was heel moeilijk te lezen) kwam ik regelmatig tegen.


Ook voor dit kalfje was het warm...


Eventjes van het wandelpad afgeweken voor een geocache te zoeken. Deze heb ik gevonden, maar de volgende zag ik liggen tussen een hoop doornstruiken en hoe hard ik ook probeerde, ik kreeg hem niet te pakken. Ik viel zelfs echt in de struik terwijl ik hem probeerde te pakken met een heel erg irritant gevolg: mijn handen en armen en zelfs mijn benen zaten vol doorns en schrammen.



Even wat verfrissing in een bosje...





Opgelet waar je je voeten zet...




Stijgen en dalen... Dit was een serieuze inspanning voor een niet geoefend wandelaar zoals ik.


De boom inklimmen? 



Een erwtenplant in de haag...


En net toen ik dacht ik kan niet meer:


Midweekse Zomertocht
Burchtstappers Herzele
23 augustus 2017
Tocht gekozen: 6 km

Totaal aantal km: 42,300

Bijna een marathon gewandeld...






1 opmerking: